Assalamualaikum!

Assalamualaikum!
Satu Hari Satu ... merupakan tempat saya berkongsi ilmu, cerita, pengalaman, cetusan hati dan pandangan peribadi. Semoga yang baik dijadikan teladan dan yang buruk dijadikan sempadan. Semoga Allah kurniakan saya istiqamah di dalam perkongsian ini. Saya pohon kemaafan jika ada kesilapan, tersinggung perasaan dan percanggahan. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa menjengah blog ini.

“Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadith Rasulullah SAW.

Thursday, October 28, 2010

Kedai Makan Di Port Dickson

Lamanya tidak menjengah blog ini, sudah hampir dua minggu. Terasa jari-jemari sudah semakin keras untuk menaip. Lama menghilang kerana mengikuti suami yang bertugas di Port Dickson. Kami sekeluarga telah ditempatkan oleh syarikat suamiku di Hotel Avillion Admiral Cove. Sepanjang berada di sana, talian internet hotel mengalami masalah manakala talian jalur lebar juga tidak berapa stabil mungkin kerana lokasi hotel yang terletak di hujung teluk. Maka sunyilah duniaku tanpa khabar dari internet. Untuk mengurangkan kebosanan aku telah memulakan satu hobi baru (akan diceritakan di entri selepas ini).

Disebabkan tiada kemudahan memasak di penginapan kami, maka kami akan menghabiskan masa meronda-ronda bandar Port Dickson untuk mengisi perut yang sentiasa berkeroncong. Amat sukar mencari kedai makan yang memenuhi selera kami di sini. Jika berkunjung ke Port Dickson, saya mengesyorkan dua restoran ini yang berjaya memikat citarasa saya. Selain menyajikan makanan yang enak dan pelbagai jenis, harganya juga berpatutan, servisnya pun cekap dan kedai yang bersih.

Tempat pertama: Nasreen Seafood (Songkhla)
Walaupun masa kami datang pihak tentera tengah mengadakan majlis perpisahan untuk staffnya (book separuh restoran), servis masih cekap dan pantas.
 
Tempat kedua: Restoran Jimat

Keduanya terletak berhampiran antara satu sama lain, di kawasan Batu 8, Jalan Pantai, Teluk Kemang.

Untuk makan tengah hari pula, jika berminat kari kepala ikan, Restoran Kari Kepala Ikan Deen pasti akan menyebabkan saya kembali lagi ke Port Dickson. Restoran ini terletak di tengah bandar Port Dickson di bawah pokok besar.

Semoga perkongsian ini memudahkan pencarian restoran di Port Dickson. Tidaklah seperti kami yang banyak kali juga terkecewa di kedai makan walaupun saya sebenarnya tidak berapa cerewet bab makan ni.