Assalamualaikum!

Assalamualaikum!
Satu Hari Satu ... merupakan tempat saya berkongsi ilmu, cerita, pengalaman, cetusan hati dan pandangan peribadi. Semoga yang baik dijadikan teladan dan yang buruk dijadikan sempadan. Semoga Allah kurniakan saya istiqamah di dalam perkongsian ini. Saya pohon kemaafan jika ada kesilapan, tersinggung perasaan dan percanggahan. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa menjengah blog ini.

“Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadith Rasulullah SAW.

Sunday, October 10, 2010

Doa Minta Tangguh Haid Atau Segera Diberhentikan

Doa ini turut dipelajari semasa mengikuti kursus Haji pada tahun 2004. Doa ini telah diajar oleh Ustazah Kathom Binti Dato' Hisham, pakar rujuk Tabung Haji. Saya belum pernah menggunakan doa ini untuk tujuan haid tetapi saya amalkan untuk memberhentikan pengaliran darah kerana saya seorang yang sangat mudah mengalami hidung berdarah. Alhamdulillah dengan izin dan perkenan Allah, darah segera berhenti.


بسم الله الر حمن الر حيم

الحَمْدُ لِلَّّهِ رَبِّّالعَالَمِيْنَ وَالصَّّلاَةُ وَالسَّّلاَمُ عَلَى سَيِّّدِنَامُحَمَّّدٍوَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ

1- تَبَّّتْ يَدَا أَبِيْ لَهَبٍ وَتَبَّّ

2- وَالشَّّمْسُ تَجْرِيْ لِمُسْتَقَرٍّّلَهَا

3- يَأَرْضُ آبْلَعِيْ مَاءَكِ وَيَاسَمَاءُ أقْلِعِيْ


4- Mohon doa: Ya Allah ampunkanlah dosaku. Janganlah kerana dosaku engkau putuskan rahmatMu.

5- وَصَلَّّى الله عَلَى سَيِّّدِنَامُحَمَّّدٍوَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّّمَ

** Tiap kali membaca, apabila sampai pada kalimah-kalimah yang bergaris dan berwarna merah hendaklah diletakkan/ dijungkitkan hujung lidah ke langit-langit.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat. Segala yang berlaku adalah dengan izin dan kehendak Allah s.w.t.