Assalamualaikum!

Assalamualaikum!
Satu Hari Satu ... merupakan tempat saya berkongsi ilmu, cerita, pengalaman, cetusan hati dan pandangan peribadi. Semoga yang baik dijadikan teladan dan yang buruk dijadikan sempadan. Semoga Allah kurniakan saya istiqamah di dalam perkongsian ini. Saya pohon kemaafan jika ada kesilapan, tersinggung perasaan dan percanggahan. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa menjengah blog ini.

“Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadith Rasulullah SAW.

Friday, June 10, 2011

Tetamu Agung Sudah Hampir Tiba

Bismillah.
Alhamdulillah kita sudah pun selamat memasuki bulan Rejab dan ini menandakan kehadiran tetamu agung, Ramadhan Al Mubarak, sudah semakin hampir. Bulan ini merupakan bulan yang sibuk bagiku - menghias rumah, menyediakan pakaian raya dan mempersiapkan diriku serta anak-anakku (warm up/ rehearsal) untuk menyambut kedatangan tetamu agung. Saban tahun aku akan turut memastikan segala persiapan raya selesai pada bulan ini supaya apabila pesta ibadat bermula kami tidak mempersia-siakan waktu singkat itu untuk mengemas rumah dan membeli-belah. Tahun ini agak mencabar bagiku kerana perlu berpuasa sambil menyusukan si baby sepenuh masa. Ya Allah cukupkanlah susuku untuk anakku, berikanlah ku kekuatan untuk berpuasa dan permudahkanlah segala urusanku. Amin.

Marilah kita berdoa dengan doa yang diriwayatkan oleh Anas r.a. daripada Rasulullah s.a.w.:

doa+rejab.JPG.jpg


Sumber dari http://impiutm.blogspot.com

Semoga kita sama-sama mendapat keberkatan dan rahmat Allah s.w.t. di dalam bulan-bulan yang mulia ini, dan diizinkanNya bertemu dengan penghulu segala bulan serta berjaya merebut bonus sebanyak mungkin. Amin.

Sekian dahulu, wassalam.